1. kamerák
  4. Personal Audio
  5. TV-k
  6. Okos otthon
  >> Elektronikai Technológia Online >  >> kamerák >> Digitális videókamera kiegészítők

Két hét a vadonban egy primer lencsével hogyan hozta helyre a fotózás iránti szeretetemet

Ha elolvasta néhány korábbi munkámat itt a Digitális Fényképészeti Iskoláról, mint például az „5 kellemetlen igazság a fotózásról” vagy „Hogyan lesz szörnyű fotók készítése több őrzőhöz”, akkor tudja, hogy sokkal jobban tisztelem tanulás, erőfeszítés és gyakorlás, mint a legújabb és legjobb felszereléshez. A jó fotózás nem függ felszereléstől vagy szabályoktól.

De mi történik, ha elveszti a termelési akaratát? Mi történik, ha a képek készítésének vágya egyszerűen elszáll?

Tavaly történt velem, csak nem akartam képeket készíteni. A nyár nagy részében, a legforgalmasabb és általában legtermékenyebb szezonomban nem volt kedvem forgatni. Megszokásból még mindig vittem fényképezőgépet az általam vezetett vadon utakon és személyes alaszkai utakon, de a képek kevések voltak, és halványak voltak. Most, egy év elteltével, megborzongok, hogy végignézzem ezeket, az elszalasztott lehetőségeket.

Kitörtem a poénból, de nem úgy, ahogy vártam. Belefáradtam, hogy olyan felszerelést hordjak magammal, amit nem használtam, nyári szezonom utolsó útjára, egy 17 napos raftingos kirándulásra az Arctic National Wildlife Refuge-ben, csak egy fényképezőgépvázat és egyetlen 24 mm-es f/2.8-as prime objektívet vittem magammal.

Ez nem volt kreatív döntés, azért választottam ezt a kombinációt, mert ez volt a legjobb módja annak, hogy a lehető legkönnyebbé tegyem a készletemet, és még mindig a kívánt minőséget kapjam, az objektív és a fényképezőgép pedig könnyen elfért egy kis tokos típusú tokban, amit vittem. csomagom mellhevedereire rögzítve.

Augusztus vége felé két ügyfelemmel az alaszkai Fairbanksből repültünk északra, az Arctic National Wildlife Refuge felé. Kis hegyvonulatok mellett haladtunk el a belső térben, a Yukon Flats felett és a Brooks-hegység zord magas csúcsai felett. Közvetlenül a hegyek északi részén, a menedékhely sarkvidéki part menti síkságán a pilóta leereszkedett, kiemelte a tájból a jelöletlen sávot, és letelepítette a bokorrepülő túlméretes kerekeit az őszi tundrára.

A leszállás után néhány percen belül kipakoltuk a nehéz csomagjainkat, és a pilóta rakétákkal szállt le a füvön a levegőbe. Ő volt az utolsó ember, akit több mint két hétig láttunk.

Az út első 10 napja a túrázás jegyében telt, bár a futásteljesítmény akkora volt, hogy időnként ki tudtunk venni egy-két napot, ami jó volt, mert amikor az első őszi hóviharok egy héttel az utazás után becsaptak, már a pályán voltunk. nincs kedve sétálni.

Az útvonal egy kis folyó által vágott hegyek keskeny résén vezetett át bennünket. Egy hideg, szeles napon mentünk át azon a résen, amikor alacsony felhők takarták el a hegyek tetejét. Keresztbe kellett kelnünk a folyón, és folyamatosan ázott a lábunk. De a patak menti fűzfák és a tundra apró foltjai őszi színekben pompáztak, és elterelték a figyelmet a hidegről.

Egyszer azon az első napon, egyszer csak megállított egy jelenet, amit le kellett fényképezni. Az utazás során korábban készítettem fényképeket, de azok pillanatképek voltak. Ez a jelenet inspirált; ritka dolog.

Az egyszerű kamera- és objektívbeállítás megszüntette az unalmas döntéshozatal nagy részét. Nem volt könnyű kompozíciós menekülés egy zoomobjektív formájában, inkább mozognom kellett, hogy összeálljon a jelenet. Az objektív korlátain belül dolgoztam (amelyek számosak voltak), és ez teljesen felszabadító volt.

Öt egész percet adtam a képnek, mielőtt a hideg ránk kényszerített, és egész nyáron először öt perc sem volt elég.

Másnap felhőkre ébredtünk, amelyeket az előző napi szél szaggatott, és nagy kék foltok ragyogtak át, fényesen és optimistán. Túráztunk egy alacsony hágón, és néztük, amint egy Grizzly koca és két fiatal kölyök legelészik egy sásos réten, negyed mérfölddel és kétszáz lábbal lejjebb. A kis lencsémnek nem volt imája, hogy készítsek mást, mint jelképes képet a lenti tundrán barna foltokról. Ehelyett távcsövön keresztül néztem le, ahogy a medvék sást ástak ki, és fogaikkal fésültek bogyókat a bokrok közül.

A hatodik napon kitört a vihar. Lágy, száraz tundra réten táboroztunk le egy kis patak fölött, amikor a szél a kellemes keleti szellőről a nyugat felől üvöltő szélviharra vált. Pillanatok alatt történt, az időjárás változás sebessége teljesen meglepett. Eső, majd pelletált hó érkezett, majd éjszaka valódi hóvihar következett. Két kemény napon át a legerősebb szél és a legerősebb vihar tépázta meg minket, amit valaha is tapasztaltam a Brooks-hegységben. Csak a sátraink állva tartása állandó harc volt.

Mégis ez idő alatt ügyfeleimnek és nekem sikerült néhány kirándulást a tábortól távolabbra. Felmásztunk egy alacsony hegygerincre, ahol a nyugati szél teljes heves csapása keményen megütött minket. Ott beledőltünk a szélviharba, és néztük, ahogy a hulló hó átszakad a tundrán.

Nem volt egy fotogén jelenet, legalábbis nem hagyományos mércével, és mégis készítettem képeket, mert akartam. A kreativitás egészen hirtelen felragyogott, mint egy rajzfilmkörte a fejem fölött.

A harmadik reggel, még mielőtt kinyitottam volna a szemem, tudtam, hogy a vihar elmúlt. A sátram nem remegett a szélben, és amikor felemeltem a szemhéjamat, láttam, hogy a nap túl világos ahhoz, hogy felhők uralják.

A sátramból kilépve láttam, hogy friss hó takarja el a hegyeket és porosítja a tundrát a táborunk körül, de fent a kék uralta az eget. Elővettem a fényképezőgépemet, és egy boldog órát töltöttem azzal, hogy képeket készítsek, miközben az átázott sátrak és esőfelszerelés gőzölgött a felkelő napon.

Két nappal később elértük a folyót, és elértük a ránk várt élelmiszer- és csónakfelszerelés-tárolónkat. Abban az utolsó két napban, mielőtt a túrabakancsunkat csónakra cseréltük, azt hiszem, több képet készítettem, mint az előző három hónapban összesen. Nem tudtam betelni vele.

Az 50 mérföldnyi evezés ellopta a fényképezési termelékenységem egy részét. (Fényképezés közben nehéz egy kis pattogó tutajon evezni a sebes, fröccsenő vízben). Mindazonáltal, ahogy leereszkedtünk a folyón a hegyekből a tengerparti síkságra, a fotózás iránti megújult szeretetem megmaradt bennem. Még akkor is, amikor újabb vihar tört ránk, és még két napra le voltunk szorítva, akkor is, amikor a hó erős, nedves pelyhekben hullott, és amikor a szél leszakította a növényzetből az őszi színeket, és a tájat vörösről és sárgáról barnára változtatta.

Utolsó táborunk ott feküdt, ahol a folyó találkozott a part menti deltájával. A karibu kis sávokban keresztezte a síkságot, és a vándormadarak gyülekeztek a sok tóban. Az én kis lencsém nem illett a távoli élővilághoz, de nem számított. Újra felfedeztem a fotózást, ami azt jelentette, hogy jobban tudatában voltam a környezetemnek és a benne rejlő képeknek, mint egy ideje. Még ha nem is volt megfelelő felszerelésem a talált képek egy részének rögzítéséhez, mentálisan, éles részletekben rögzítettem őket. Mint kiderült, ezek a mentális képek ugyanolyan kifizetődőek, mint azok, amelyek a számítógépem képernyőjén világítanak.

Az utazás képeit lapozgatva érdekes fejlődést látok. Az első képek többnyire pillanatfelvételek, de ahogy telt-múlt az idő, és az ihletem is felgyorsult, a képek céltudatosabbak, komponáltabbak… jobbak, még inkább.

Következtetés

Önmagunk szándékos korlátozása nagyszerű eszköz lehet a kreativitás fellendítésére. Kicsit olyan ez, mint a színjáték:korlátozott eszközök használata az üzenet hatékony közvetítésére. Ez lehet szórakoztató, és egy kicsit frusztráló is. Kényelmes dobozán kívülre kényszeríti elméjét, és egy olyan helyre kényszeríti, ahol a kreativitás sokkal fontosabb, mint a felszerelés. Amikor és ha visszatér az objektívek és fényképezőgépek sokszínű kínálatához, többé nem fogja magától értetődőnek tekinteni ezeket a kompozíciós lehetőségeket.

Ha elakadtál a kerékvágásban, vagy csak valami újat szeretnél kipróbálni, pár hétre hagyd fel a zoomokat, csak fekete-fehérben fényképezzen, kizárólag manuális módban használja a fényképezőgépet, vagy forgatjon filmet. Ezután ossza meg tapasztalatait az alábbi megjegyzésekben, szívesen hallanám, mi történik.